Πάνω από 4 δισεκατομμύρια παγκοσμίως, είναι ενεργοί χρήστες του Email και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξάνεται σταθερά στο άμεσο μέλλον.
Τι είναι όμως το Email Marketing; Ένας μεγάλος αριθμός ατόμων θα απαντούσαν πως είναι ένας τρόπος για τις εταιρείες να επικοινωνήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε πιθανούς, παλιούς και τρέχοντες πελάτες μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Πολύ σωστά, αλλά δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό. Το Email Marketing βοηθά στο κτίσιμο μιας μακροχρόνιας σχέσης με το κοινό σας. Το κρατάει ενημερωμένο για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας και δείχνει πως είστε ενεργοί ως εταιρεία. Επίσης, είναι εύκολα μετρήσιμο και έχει πολύ χαμηλό κόστος.
Στόχοι:
Προτού καν σκεφτείτε να δημιουργήσετε την καμπάνια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, πρέπει να καταλάβετε εξαρχής γιατί τη δημιουργείτε.
Τι θα θέλατε να πετύχετε με αυτό το Email; Τι ενέργειες θα θέλατε να κάνουν οι επαφές σας αφού ανοίξουν το Email σας; Για παράδειγμα μπορεί να είναι το brand awareness ή η αύξηση επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας για να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.
Πώς να κτίσετε μία λίστα επαφών:
Πώς όμως μπορούμε να κτίσουμε μία λίστα με την διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείο του κοινού μας;
Κάποιοι τρόποι είναι:
- Να εγγραφούν στο Newsletter σας μέσω της επίσημης ιστοσελίδας σας. Δώστε τους όμως κάποιον λόγο για να το κάνουν! Ένας από αυτούς θα μπορούσε να ήταν μια μικρή έκπτωση στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες σας.
- Το Facebook σου προσφέρει την επιλογή να μαζέψεις στοιχεία πιθανών πελατών μέσω πληρωμένης διαφήμισης. Αν δεν ξέρετε πως, μπορείτε να το μάθετε σε 41 λεπτά μέσω του Marketing LAB E-Learning Course (https://marketinglab.com.cy/learning2/πώς-να-μαζέψεις-leads-στοιχεία-πιθανών-πελ/)
Tip! Βεβαιωθείτε πως οι χρήστες έχουν την επιλογή να δεχτούν τους όρους και να είναι ενήμεροι ότι θα λαμβάνουν μηνύματα από εσάς (GDPR).
Περιεχόμενο:
Όταν η λίστα σας είναι έτοιμη και ποιοτική, το επόμενο σημαντικό βήμα είναι το περιεχόμενο να έχει αξία. Ο παραλήπτης δεν θέλει να «ενοχλείται» από χιλιάδες μηνύματα αλλά να λαμβάνει αυτά που τον αφορούν και του δίνουν κάποιο πλεονέκτημα. Αυτό μπορεί να είναι ένα καινούργιο προϊόν ή υπηρεσία, κάποια προσφορά, εκπαιδευτικό περιεχόμενο ή ανακοινώσεις που θα ήθελε να γνωρίζει.
Αν απευθύνεστε σε καταναλωτές, τότε το περιεχόμενο θα ήταν καλό να είναι λιγότερο επίσημο από ότι αν απευθύνεστε σε B2B εταιρείες.
Tip! Οι πολλές φωτογραφίες στο περιεχόμενο συχνά οδηγούνται σε Spam.
A/B Tests:
Στο Marketing ο πειραματισμός για το τι μπορεί να δουλεύει καλύτερα, είναι κλειδί. Μπορείτε να βελτιώσετε το ClichThrough Rate σας δημιουργώντας ένα A/B Test. Τι σημαίνει αυτό; Μπορείτε να χωρίσετε την λίστα σας σε 2 μέρη και να στείλετε 2 ξεχωριστά Emails, με βάση το ίδιο μήνυμα περιεχομένου αλλά με διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης. Έτσι, μπορείτε να δείτε τι δουλεύει καλύτερα, ποιος τίτλος έχει τα καλύτερα αποτελέσματα, ποιος τόνος και ύφος προτιμάνε οι καταναλωτές, το μέγεθος του κειμένου ή ακόμη και ποια ώρα αποστολής, φέρνει καλύτερα αποτελέσματα.
Αποτελέσματα:
Για να μπορείτε να βελτιώσετε την ποιότητα των Email σας, εξαιρετικά σημαντικό είναι να μετρήσετε τα αποτελέσματα του campaign σας όπως το Open rate και το Click-through rate. Πόσα άτομα το έχουν ανοίξει και πόσοι έχουν κάνει click στο Call To Action που συμπεριλάβατε; Επίσης, εξετάστε τον αριθμό των unsubscribers δηλαδή πόσα άτομα έχουν εγκαταλείψει την λίστα σας και δεν θέλουν να λαμβάνουν μηνύματα από εσάς. Αν πρόκειται για υψηλό αριθμό, τότε αξιολογήστε αν στέλνετε πολύ συχνά ή την ποιότητα των Email σας.
Μπορεί να είναι αυτονόητο αλλά δώστε στο κοινό σας έναν λόγο, όχι μόνο για να ανοίξει το Email σας, αλλά και για να πραγματοποιήσει κάποια αγορά ή να δείξει κάποιο είδους ενδιαφέρον. Αυτό θα βοηθήσει στο να αισθάνονται πιο διατεθειμένοι να παραμείνουν και στην λίστα σας!