Το διαδικτυακό Marketing πλέον εφαρμόζετε από εταιρείες τόσο Β2Β όσο και B2C με όποιο τομέα και αν ασχολούνται καθώς πλέον οι καταναλωτές κάνουν την έρευνα τους μέσα από το διαδίκτυο αλλά αναθεωρούν και την αγορά συγκρίνοντας πολύ πιο εύκολα πριν καταλήξουν στην αγορά κάποιας υπηρεσίας ή προϊόν.
Έχουμε αναφέρει πως πριν ξεκινήσετε την διαδικασία του διαδικτυακού Marketing, πρέπει να δημιουργήσετε την στρατηγική σας στην οποία θα βασίζεστε και θα ακολουθάτε.
Εφόσον έχετε την στρατηγική σας, προχωράμε με την διαδικασία του διαδικτυακού Marketing. Ας μάθουμε περισσότερα.
Impressions:
Το διαδικτυακό Marketing αρχίζει με τα impressions. Impressions είναι οι εμφανίσεις σας στο διαδίκτυο. Εμφάνιση μπορεί να είναι μια διαφήμιση, ή μια αναφορά του ονόματος της μάρκας σας σε κάποιο άρθρο, ή οτιδήποτε άλλο περνά ένα μήνυμα προς το κοινό στόχος σας. Ωστόσο όταν μιλάμε για impressions εννοούμε κυρίως τον αριθμό των εμφανίσεων της διαφήμισης σας. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα τα οποίο πρέπει να κάνετε για να αρχίσει η διαδικασία του διαδικτυακού Marketing.
Clicks:
Όταν πάρετε impressions στο διαδίκτυο, δηλαδή όταν εμφανιστεί η διαφήμιση σας, το επόμενο στάδιο είναι οι χρήστες που θα την δουν, να κάνουν κλικ. Για να το κάνουν αυτό, το μήνυμα σας πρέπει να τους αρέσει ή να τους προκαλεί ή να τους προϊδεάζει ότι κάνοντας κλικ θα τους προσφέρει κάτι περισσότερο, είτε κάποια πληροφορία, είτε κάποιο δώρο, είτε κάποια προσφορά είτε μια απάντηση σε πιθανή τους ερώτηση. Ο μέσος όρος του ποσοστού των ατόμων που κάνουν κλικ, κυμαίνεται γύρω στο 2%. Το ποσοστό είναι χαμηλό και γι’ αυτό θα πρέπει να εμφανιστείτε πολλές φορές, με πολύ καλή διαφήμιση και πολύ καλή στόχευση του κοινού που πιθανόν να ενδιαφέρεται. Αν δεν στοχεύσετε το κοινό σας σωστά, τότε όσο καλή και αν είναι η διαφήμιση σας, δεν θα υπάρχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Ιστοσελίδα και Leads:
Μετά το κλικ, οι χρήστες καταλήγουν στην ιστοσελίδα σας ή σε κάποιο landing page, δηλαδή στον προορισμό όπου θα μάθουν περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Η ιστοσελίδα ή το landing page είναι το τρίτο στάδιο το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχει για να συμπληρώσει την διαφήμιση σας.
Εφόσον έχουν μπει στην ιστοσελίδα σας, είναι σημαντικό να τους οδηγήσετε να επικοινωνήσουν με τον οργανισμό σας ή να επικοινωνήσετε εσείς μαζί τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την συμπλήρωση κάποιας φόρμας για επικοινωνία ή με μια εγγραφή στο Newsletter σας. Το να παίρνετε leads, έχει μεγάλη σημασία γιατί σας δίνει την δυνατότητα να επικοινωνήσετε προσωπικά με τον υποψήφιο πελάτη και να κτίσετε μια πιο προσωπική σχέση μαζί του. Αυτό αντιλαμβάνεστε ότι αποκτά ακόμα περισσότερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς τους γρήγορους ρυθμούς του διαδικτύου και πόσο άμεσα οι χρήστες εναλλάσσονται ανάμεσα στις διάφορες πλατφόρμες, αλλά και πόσο έχει μεγαλώσει ο ανταγωνισμός και στο διαδίκτυο.
Αγορά:
Τέταρτο και τελευταίο στάδιο του διαδικτυακού Marketing είναι η αγορά. Μεταξύ των leads και της αγοράς μπορεί να μεσολαβήσει μια ή περισσότερες ερωτήσεις από τον χρήστη ή περεταίρω μελέτη του προϊόντος σας. Όταν όμως γίνει η αγορά, κλείνει η διαδικασία του διαδικτυακού Marketing.
Βέβαια σε ένα τόσο ανταγωνιστικό κόσμο και με τους χρήστες να εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με το διαδίκτυο, αυτή η στιγμή όπου ο χρήστης κάνει κλικ στο call to action σας, δεν έρχεται τόσο εύκολα. Για αυτό είναι σημαντικό να κάνετε σωστά όλα τα στάδια που απαιτούνται και να υπάρχει στρατηγική και πλάνο. Ακόμα και αν δεν πετύχετε άμεσα την πώληση, αυτό μπορεί να κτιστεί μακροπρόθεσμα με την απόκτηση leads, όπου θα υπάρχει επικοινωνία μαζί τους και θα κτιστεί μια σχέση που πιθανόν να οδηγήσει σε πώληση στο μέλλον.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μόνο ένα μέρος του διαδικτυακού Marketing αλλά μπορούν να παίξουν ρόλο σε όλα τα στάδια της διαδικασίας του. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κερδίσετε impressions και να κτίσετε awareness, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να οδηγήσετε το κοινό στόχος σας στην ιστοσελίδα σας για περισσότερες πληροφορίες αλλά ακόμη μπορείτε να στοχεύσετε αποκλειστικά για απόκτηση leads.