Η δημιουργία ενός brand είναι μια μακροπρόθεσμη δέσμευση μιας εταιρείας μέσα από την οποία μπορεί να έχει πάρα πολλά οφέλη όπως η συναισθηματική δέσμευση των πελατών της και η πιο εύκολη πώληση των προϊόντων της. Ποια είναι όμως τα βήματα που απαιτούνται για να πετύχουμε τον στόχο της δημιουργίας ενός brand;
Βήμα 1: Brand Analysis: Σε αυτό το πρώτο βήμα πρέπει να αναλύσουμε τα προϊόντα μας ή τις υπηρεσίες μας, να κατανοήσουμε σε πιο στάδιο βρισκόμαστε και να αντιληφθούμε ποιο είναι το κοινό μας. Το ίδιο πρέπει να κάνουμε και για τους ανταγωνιστές μας μέσα από έρευνα ώστε να μπορέσουμε αργότερα να καθορίσουμε και τα δικά μας USP (Unique Selling Points) αλλά και πως διαφοροποιούμαστε.
Βήμα 2: Perceived Quality: Η αξία των προϊόντων μας είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στην διαδικασία δημιουργίας του brand. Αναφερόμενοι στην αξία δεν εννοούμε μόνο την τιμή αλλά κυρίως πως οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται την αξία του προϊόντος, κάτι που καθορίζεται κυρίως από τα Functional & Emotional benefits του brand μας.
Βήμα 3: Brand Associations: Το brand έχει τα στοιχεία τα οποία έχει και ένα άτομο. Προσωπικότητα, αξίες, διαφορετικότητα… Αυτά πρέπει να προκαθοριστούν έτσι το κάθε μήνυμα που το brand μας δίνει προς τα έξω, να συνάδει με αυτά. Είναι ακριβώς αυτά που διαφοροποιούν ένα brand και βοηθά να δημιουργηθούν συναισθήματα στον καταναλωτή.
Βήμα 4: Brand Awareness: Πρόκειται για την αναγνωρισιμότητα του brand μας και την δύναμη που έχει ώστε να αναγνωρίζεται εύκολα από τους καταναλωτές. Στο βήμα αυτό πρέπει να δώσουμε έμφαση σε όσα βλέπει ο καταναλωτής όπως το λογότυπο μας, το tag line μας κτλ. ώστε να έχουν συνοχή και να δημιουργούν / κτίζουν την εμπιστοσύνη στο μυαλό του.
Βήμα 5: Brand Loyalty: Το τελευταίο βήμα είναι αυτό που χρειάζεται και τον περισσότερο χρόνο για να δημιουργηθεί αλλά όταν επιτευχθεί μπορεί να κρατήσει τους καταναλωτές κοντά στο brand μας για πάρα πολύ καιρό. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται ένα πετυχημένο brand, εξαιρετική εξυπηρέτηση προς τον πελάτη και ένα συνολικό brand experience.
Πάνω από όλα το brand δημιουργεί συναισθήματα και για να το πετύχει αυτό χρειάζεται πολύ δουλειά εκ μέρους των marketers μιας εταιρείας. Τα οφέλη όμως είναι πολλά!