Πολλές φορές μπορεί να έχεις αναρωτηθεί πως μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις σου είτε ανάμεσα στο υφιστάμενο σου πελατολόγιο είτε προσελκύοντας καινούργιο. Προφανώς οι διαφημίσεις, η προβολή, οι προσφορές και πολλά άλλα μπορούν να δώσουν την λύση. Υπάρχουν όμως και κάποιες τεχνικές οι οποίες αν εφαρμοσθούν σωστά μπορούν να απογειώσουν τις πωλήσεις σου!!
Άμεση αύξηση πωλήσεων:
Πολλές φορές μπορεί να έχεις αναρωτηθεί γιατί κάποιο προϊόν ή υπηρεσία προσφέρεται σε πολύ χαμηλή τιμή η οποία είναι προφανές ότι δεν αφήνει περιθώρια κέρδους στον επιχειρηματία. Η απάντηση είναι απλή… το συγκεκριμένο αγαθό λειτουργεί ως κράχτης για να προσελκύσει πελάτες οι οποίοι δεν θα αρκεστούν στο συγκεκριμένο αγαθό αλλά θα κάνουν και άλλες αγορές. Κλασσικό παράδειγμα οι προσφορές hamburger σε αλυσίδες εστιατορίων για €0.99. Είναι προφανές ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών που θα αγοράσουν το συγκεκριμένο προϊόν δεν θα αρκεστούν σε αυτό αλλά θα αγοράσουν και πατάτες και αναψυκτικό τα οποία θα αποφέρουν κέρδος στον επιχειρηματία.
Παρεμφερή προϊόντα:
Η εξειδίκευση είναι σίγουρα καταλυτικός παράγοντας στην επιτυχία μιας επιχείρησης. Αν μια εταιρεία πουλάει τότε δεν θα ήταν φυσιολογικό να πουλάει ταυτόχρονα και έπιπλα. Αν όμως πουλάει καφέ δεν θα μπορούσε να πουλάει και καφετιέρες; Φυσικά!! Για αυτό τον λόγο την επόμενη φορά που θα δεις σε μια καφετερία να πουλάνε και καφετιέρες θα πρέπει να γνωρίζεις ότι μόνο το 2% (κατά μέσο όρο) των πελατών της συγκεκριμένης εταιρείας μπορεί να ενδιαφερθούν για το συγκεκριμένο προϊόν. Ωστόσο οι μικρές πωλήσεις που μπορεί να έχουν οι καφετιέρες μπορούν να αποφέρουν τεράστιο κέρδος σε σχέση με το ποσοστό κέρδους του καφέ.
Συνεχής πώληση:
Θα ήθελες ένα ποσοστό των πελατών σου να σου δίνουν ένα σταθερό ποσό κάθε μήνα; Σίγουρα ναι. Μπορείς να το κάνεις αυτό προσφέροντας τους υπηρεσίες ή προϊόντα επί μηνιαίας βάσης για ένα συγκεκριμένο ποσό. Προφανώς σε αυτή την περίπτωση η εταιρεία θα πρέπει να είναι διατεθειμένη να μειώσει το ποσοστό κέρδους αλλά μακροπρόθεσμα θα αυξήσει τα έσοδα και τα κέρδη της. Ένα πλυντήριο αυτοκινήτων το οποίο χρεώνει €10 το κάθε πλύσιμο μπορεί να προσφέρει έξι πλυσίματα τον μήνα σε κάποιο πελάτη για €40 τον μήνα δεδομένου ότι και ο πελάτης θα δεσμευτεί με ένα ετήσιο συμβόλαιο. Μια win-win συμφωνία και για τα δύο μέρη η οποία όμως χρειάζεται προσοχή. Μην ζητήσεις μια τέτοια συμφωνία από καινούργιους πελάτες αφού πρόκειται για μια μεγάλη δέσμευση η οποία θα πρέπει να γίνει μόνο για υφιστάμενους πελάτες οι οποίοι είναι πιο εύκολο να κάνουν μια τέτοια δέσμευση.