Αναμφισβήτητα το διαδίκτυο είναι ριζωμένο στην καθημερινότητα μας.
Οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών συνεχώς αλλάζουν ψάχνοντας για ευκολότερες και πιο άμεσες λύσεις για να «κατακτήσουν» τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που επιθυμούν.
Γι’ αυτό και πλέον πολλές επιχειρήσεις βρίσκονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στον ηλεκτρονικό «κόσμο». Μάλιστα, πολλές από αυτές έχουν πετύχει εξαιρετική κερδοφορία μέσω των πωλήσεων στο διαδίκτυο.
Αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η Amazon που δεν παρέχει φυσικής παρουσίας κατάστημα παρά μόνο διαδικτυακά και έχει καταφέρει να είναι η μεγαλύτερη και πιο επιτυχημένη εταιρεία λιανικού εμπορίου στον δυτικό κόσμο.
Η Amazon εγκατάστησε το εργαλείο “Prime” επειδή κατανόησε πως οι καταναλωτές θέλουν ποιότητα προϊόντα που θα κοστίζουν λιγότερα και άμεση παράδοση στο σπίτι.
Το 2019, το 83% των χρηστών του Διαδικτύου πραγματοποίησαν αγορές στο Διαδίκτυο. Το ποσοστό αυτό είναι μόνο 10% λιγότερο σε σύγκριση με ολόκληρη την Ευρώπη [ecommercegermany.com].
Τα πλεονεκτήματα για τις πωλήσεις και αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών οι οποίες γίνονται μέσω του διαδικτύου είναι πολλά:
- Πιο χαμηλό κόστος έναρξης όπως κόστος για ενοίκιο καταστήματος
- Οι αλλαγές γίνονται πιο εύκολα με το πάτημα μερικών κουμπιών όπως μία αλλαγή τιμής
- Μεγαλύτερο Traffic στο ηλεκτρονικό κατάστημα αφού μπορούν να έχουν πρόσβαση άτομα από όλες τις πόλεις και χώρες
- Δεν υπάρχουν ωράρια. Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ανοικτό 24/7
Τι χρειαζόμαστε όμως για να «εισβάλουμε» και εμείς με την παρουσία μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο;
Πλατφόρμα: Υπάρχουν πολλών ειδών πλατφόρμες που μας βοηθούν να πουλήσουμε αγαθά ή υπηρεσίες:
- WooCommerce
- WIX
- Amazon
- E-Bay
- Shopify
Και πολλές άλλες
Απόθεμα: Κάτι που πρέπει να διερωτηθούμε είναι εάν τα προϊόντα θα είναι δικά μας μέσω παραγωγής κάποιου εργοστασίου ή θα τα μεταπωλούμε. Επίσης, είναι διαθέσιμα και σε απόθεμα οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρουμε; Τέλος, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έχουμε όλα τα εφόδια και εργαλεία για την συσκευασία του κάθε αγαθού ή αν θα χρησιμοποιήσουμε την μέθοδο του drop shipping.
Διαφήμιση: Χωρίς να μας γνωρίζει και να μας εμπιστευθεί το καταναλωτικό κοινό, είναι εξαιρετικά δύσκολο να έχουμε αρκετές πωλήσεις. Γι’ αυτό και η διαφήμιση αποτελεί εξαιρετικά χρήσιμη επένδυση.
Απαραίτητη διαφήμιση αποτελούν τα πιο κάτω:
- Google Ads
- Social Media
- Content Marketing
- Affiliate Marketing
- Newsletters
- Amazon / E- Bay Sponsored Ads
Tip! Το Cross Selling μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν τεχνική
Διαδικασίες: Ο σχεδιασμός και η οργάνωση των διαδικασιών είναι εξαιρετικά σημαντικά. Οι αγορές μέσω του διαδικτύου απαιτούν να γνωρίζετε προσωπικά στοιχεία πελατών όπως ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο και διεύθυνση σπιτιού. Θα πρέπει να εξετάσετε πολύ προσεκτικά τους όρους και προϋποθέσεις, GDPR και πολιτική επιστροφής αγαθών σε περίπτωση που τελικά δεν τα επιθυμούν ή τα παραλάβει ο καταναλωτής με οποιαδήποτε φθορά.
Ανθρώπινο Δυναμικό: Μπορεί το ηλεκτρονικό κατάστημα να μην έχει φυσική παρουσία προσωπικού αλλά σαφώς χρειάζεται το ανθρώπινο δυναμικό που θα αναλάβει βασικές λειτουργίες όπως τα πιο κάτω:
- Γενική Διαχείριση
- Εξυπηρέτηση Πελατών
- Advertising
- Οικονομικά
- Logistics
Στρατηγική: Η στρατηγική Marketing αποτελεί ένα από τους πιο βασικούς παράγοντες για την επιτυχία και ανάπτυξη μιας εταιρείας. Η προετοιμασία και το πλάνο δράσης μπορούν να προλάβουν πολλά θέματα που μπορεί να προκύψουν. Επίσης βοηθάει μία εταιρεία να είναι καλά οργανωμένη. Βασικά στοιχεία της στρατηγικής είναι:
- Οι χώρες που θα προμηθεύουμε
- Ποια μέσα διαφήμισης θα χρησιμοποιηθούν
- Ποιος είναι ο προϋπολογισμός για κάθε μέσο που θα χρησιμοποιηθεί
Είναι προφανές ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δημιουργεί τεράστιες προοπτικές στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Η πολυάσχολη καθημερινότητα πολλών καταναλωτών, απαιτεί ευκολότερη πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι αυτό που μπορεί να ανταπεξέλθει και να δώσει λύση σε αυτές τους τις ανάγκες.
References:
Key takeaways from E-commerce Region Report: Europe 2020