Πώς να καθορίσω το budget μιας διαφήμισης;
Είναι συχνό το ερώτημα: πώς μπορώ να γνωρίζω πόσα να επενδύσω σε μια διαφήμιση στο διαδίκτυο;
Η απάντηση όμως δεν είμαι μονοδιάστατή και αυτό γιατί δεν πρέπει να βλέπουμε την διαφήμιση ως ένα μεμονωμένο παράγοντα ο οποίος θα μας αυξήσει τις πωλήσεις μας. Το κόστος κάθε διαφήμισης είναι μέρος τος συνολικού μας προϋπολογισμού μάρκετινγκ και εξυπηρετεί συγκεκριμένο σκοπό τον οποίο πρέπει να γνωρίζουμε. Όταν όμως δημιουργούμε μια διαφήμιση καλούμαστε να καθορίσουμε το χρηματικό ποσό το οποίο θα ξοδεύσουμε και αυτό καθορίζεται από διάφορους παράγοντες. Δύο από τους πιο βασικούς είναι:
Ο Στόχος: Μία διαφήμιση η οποία στοχεύει να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης θα έχει πολύ περισσότερες προβολές (impressions) από μια διαφήμιση η οποία στοχεύει να αυξήσει την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας, ακόμα και αν έχουμε επενδύσει το ίδιο χρηματικό ποσό. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι διάφορες πλατφόρμες καθορίζουν ότι όσα περισσότερα μας προσφέρει μια διαφήμιση τόσο πιο πολύ θα είναι και το κόστος ανά ενέργεια. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, στην πρώτη περίπτωση πετυχαίνουμε μόνο εμφανίσεις ενώ στην δεύτερη περίπτωση παίρνουμε και εμφανίσεις και επισκεψιμότητα.
Προηγούμενες διαφημίσεις & Εμπειρία: Η εμπειρία που αποκτήσαμε από προηγούμενες μας διαφημίσεις μπορεί να μας βοηθήσει να αποφασίσουμε το ποσό που θα επενδύσουμε αφού αξιολογήσουμε αν το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο. Χρειάζεται όμως προσοχή γιατί δεν είναι μόνο το ποσό το οποίο καθορίζει το αποτέλεσμα και δεν θα πρέπει να αυξομειώνουμε το χρηματικό ποσό χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη άλλους παράγοντες (συνθήκες αγοράς, εικαστικό κ.α. )
Επιπρόσθετα θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και παράγοντες όπως το μέγεθος του κοινού μας, το προϊόν / υπηρεσία τα οποία διαφημίζουμε, ο ανταγωνισμός και πολλά άλλα ώστε να καταλήξουμε στο ποσό το οποίο θα επενδύσουμε κάθε φορά.