Η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και της τεχνολογίας γενικότερα έχει δημιουργήσει και την άποψη ότι το παραδοσιακό μάρκετινγκ έχει πεθάνει. Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί να συμβεί γιατί απλά δεν υπάρχει παραδοσιακό μάρκετινγκ, υπάρχει απλά το μάρκετινγκ.
Αρχίζοντας από τα βασικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι το marketing. Ο Kotler μας δίνει τον πιο κάτω ορισμό:
«The science and art of exploring, creating, and delivering value to satisfy the needs of a target market at a profit. Marketing identifies unfulfilled needs and desires. It defines, measures and quantifies the size of the identified market and the profit potential. It pinpoints which segments the company is capable of serving best and it designs and promotes the appropriate products and services». Dr. Philip Kotler
Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί, πόσο μάλλον να αποδείξει, ότι στις δεκαετίες που πέρασαν από τότε που γράφτηκε αυτός ο ορισμός μέχρι σήμερα, έχει αλλάξει κάτι. Η ικανοποίηση των πελατών, ο εντοπισμός αναγκών και η κερδοφορία των εταιρειών είναι ακόμα στο επίκεντρο του Marketing.
Αν προχωρήσουμε ένα βήμα πιο κάτω θα δούμε ότι δεν υπάρχει καν παραδοσιακό μάρκετινγκ. Υπάρχει το μάρκετινγκ ως τέχνη & επιστήμη. Αυτό που όμως υπάρχει είναι η παραδοσιακή μορφή διαφήμισης (ραδιόφωνο, έντυπα κτλ) και τα new media όπως καθιερώθηκε να ονομάζονται που είναι τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κ.α.
Προφανώς αυτό που ίσως εννοούν όσο υποστηρίζουν ότι το παραδοσιακό μάρκετινγκ έχει πεθάνει, είναι ότι τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης έχουν πεθάνει το οποίο επίσης είναι λάθος. Το ραδιόφωνο, η τηλεόραση κ.τ.λ. είναι εδώ, και μπορούν να έχουν εκπληκτικά αποτελέσματα αν χρησιμοποιηθούν σωστά.
Αν θέλουμε λοιπόν να μιλάμε για marketing, για διαφήμιση, και ότι έχει να κάνει με το marketing ας πάμε πίσω στην βάση και ας θυμηθούμε ή ας μάθουμε τι πραγματικά είναι το marketing.
Μια καλή αρχή είναι και το βιβλίο Marketing Breakfast: Κατανόησε & Εφάρμοσε.